Yoga Dersleri ile hayatınıza huzur, renk & sağlık katın

  • Kozyatagi / Kadıköy / İstanbul
  • 08:30 - 21:30
  • E-Posta

    banu.deger@gmail.com

  • 08:30 - 21:30

    Haftanın Her Günü

Hamile Pilatesi

Pilates, Joseph Pilates tarafından birinci dünya savaşında yaralanan askerlerin rehabilitasyonu için geliştirilmiş bir tekniktir.  Yapılan Pilates calışmalarında ana hareketlerin tümü yoga yada dans hareketlerinden türemiştir. Hamileleri calıştırıken ben genellikle yoga ve piates hareketlerini birlikte kullanırım. Bunu da Amerikada eğitim ağlım enstitü olan Yogilates den esinlenerek yaptırırım. Hamile Pilatesinde  yoga ve pilates hareketleri birlikte kullanılırken AYRICA OMURGA TERAPİ HAREKETLERİ DE EKLERİM.

Sonuçta  bu hareketlerin zaman içerisinde, vücudu daha ince bir forma soktuğu, kasları sağlamlaştırarak düzgün ve sıkı bir beden sağladığı fark edilmiştir. Genellikle erken dönemde Hamile Pilatesine başlayan ve doğumak adar devam eden öğrencilerimde gözlemlediğim yağ kütlelerinin azaldiği ve ksa kutlesine kavuştuklarıdır.Ayrıca doğumdan sonrada hızla kilo verip son derece ince uzun kaslı ve fit bir vucuda sahip olduklasrını kendim bizzat görmekteyim.

Hamile Pilatesinde hareketler  ayrıca bazı sakatlıklara daha çabuk cevap verir. Bana dizi yada sırtı ağrıyarak gelen bir hamile 4 yada5 ders sonra yavaş yavaş bu ağrıları ile vedalaşir.Pilates özellikle bu neden ile  Amerika'da ve dünyada yaygın olarak kullanılmaktadır. Hamile pilatesinde  ağırlıklı olarak karın kaslarınıkullanmayız. Fakat yaptıgımız butun Hamile Pilatesi dersinde  yan hareketler ile farkında olmadan karın kaslarını da çalıştırırız.

Hamile Pilatesi ve benim uyguladığım Hamile Yogilates  HER YAŞATA VE DURUMDA YAPILABİLECEK BİR UYGULAMADIR. Yogada kullanılan nefes tekniklerine ilave olarak tekrar yapılan hareketlerde özel pilates nefes tekniği hareketlere eklenir. Pilates nefes ve hareket koordinasyonunu sağlayan bir öğretidir. Dersler sırasında nefes kapasitesi artar, vucuda daha fazla oksijen girer ve düzgün nefes çalışmaları ile kanda laktik asit birikmediği ve toksinler nefesle atıldığı için dersten sonraki günlerde vücutta herhangi bir ağrı ortaya çıkmaz.

Bu nedenle hamileler ki eğer aralarında sporu hiç sevmeyenler bile olsa derslere koşa koşa gelirler. Yoga da denge önemlidir, Pilates te ise ana kas gurupları.Hamile Pilates ve HAMİLE Yogilates de  işte bu iki önemli özelliği birlikte kullanır.  Yalnızca HAMİLE  Pilates ve YOGİLATES TE karın hareketleri ilave edilmez. Kullanılan nefes teknikleri kalp ve tansiyon rahatsızlıkları olan kişilerde son derece yararlı etkiler ortaya çıkartır.Hamilelelik de  bazentansiyon problemi yaşamaktadır . Ama yaptığız çalışmalar bu süreci daha kolay atlatmamızı sağlar.

 Hamileler  Sürekli hareketsiz çalışmaktan dolayı bel ve sırt ağrısı çekenler ve bedensel rahatsızlıkları olanlar (fıtık,skolyoz,ankilozan vs.vs.)güçlenen kas yapısı ile birlikte bu ağrılardan kısa sürede kurtulurlar.Vücudunda sarkmalar ve yağlanmadan dolayı deformasyon olan kişiler de sıkı ve biçimli bir siluet için Hamile Pilatesi ve Hamile Yogilatesi yapabilirler. Yogilates çalışmaları yüksek tempolu ve ani hareketlerden oluşan Aerobik_Step çalışmalarının tam aksine vücudun temel ritmi sayılabilecek soluk alma ve verme ritminde yapılır. Ayrıca profosyonel bir eğitimci ile birlikte yapılan Yogilates çalışmalarında kandaki oksijen seviyesi hep yüksek kaldığından daha çok enerji harcarsınız.

Dersten sonra ilk olarak cildinizde olmak üzere bu etkiyi hemen fark edebilirsininiz. Ayrıca nefes teknikleri düzenli uygulandığından HAMİLELERDE bebeğin gelişimi de çok iyi ve sağlıklı olur. Bulantılarınız artık hiç olmaz ya da olursa nefes teknikleri ile bunları geçiştirebilirsiniz. Ayrıca Hamile Pilates ve Yogilates yer ve zamana bağlı olmadan yapılabilecek bir uygulamadır.

Uygun ve profesyonel bir eğitimle iş yerinde de kısa süreli bu tekniklerden bazıları uydulanabilir.  Sonuç olarak  Hamile Yogilates bedeni tepeden ,tırnağa yeniler. Yapılan egzersizler, vücudu sıkışlaştırıp forma sokar. Daha çok nefes tekniği kullanmak ve öğrenmek fırsatına kavuşursunuz. Yapilan nefes teknikleri Hamilelerde rahatlama ve bebeklerde de daha üstün bir zeka düzeyine yardımcı olmaktadır.(Hem kendi oğlumun IQ DUZEYİNDEN ,hem de annelerimin kendi çouklarında yağtığı gözlemlerden )
Hamile Pilatesi  Egzersizleri, kalça ,pelvis  ve sırt bölgesini aynı oranda güçlendirdiği için sağlam bir duruş ve iskelet ortaya çıkartmaktadır. Sakatlanmalar asla olmaz ve oluşmuş olanlarda gün be gün düzelir. Fiziki dayanıklılık artar, Metabolizma hızlanır. Hamileiğin sonuna kadar Huzurlu, güçlü ve sağlıklı bir bedene kavuşulur.