Rahatlamak için nefes almak | Yoga Evim

Rahatlamak için nefes almak

Rahatlamak İçin Nefes Almak

Yeni başlayan örenciler sık sık doru şekilde nefes almanın hangi tekniği doğrudur? diye sorarlar. Ağıdzan mı almalıyım ,burundan mı vereyim yada burun ,burun mu ? vs vs vs diye sorular çoğalır.

Fakat ,bunun için tek bir cevap yoktur.Ama asıl olarak Tam Yogik nefes alma tekniği (San Purya Prnayama )genel çercevede uygulanır iken,derslerde değişen hareketlere göre değişik nefes teknikleri de kullanılır.İnsana güç verip yendiden canlandıran:Yoga; tabanda rahatlamaya ve bedensel zihinsel ve ruhsal gevşemeye odaklanarak kontrollü sakin bir kişilik yaratmayı hedefler.Yoga da dinginlii oluşaturan nefes teknikleri ;ki bu ağırlıklı olarak Kapalabathi ‘dir, sakin varlıklar oluşturmak üzerine odaklanır.

Lotüs pozisyonunda ya da dizlerinizin üzerinde oturarak nefes çalışmasını başlatabilirsiniz.nefes çalışmaları asla ayakta yapılmaz ,sebebi ise çok alınan oksijenden dolayı baş dönmeleri yaşanır ki bu da ayakta olunca yere düşmek ile sonuçlanabilir.

Rahatlamak İçin Nefes Almak
Yeni başlayan örenciler sık sık doru şekilde nefes almanın hangi tekniği doğrudur? diye sorarlar. Ağıdzan mı almalıyım ,burundan mı vereyim yada burun ,burun mu ? vs vs vs diye sorular çoğalır.

Fakat ,bunun için tek bir cevap yoktur.Ama asıl olarak Tam Yogik nefes alma tekniği (San Purya Prnayama )genel çercevede uygulanır iken,derslerde değişen hareketlere göre değişik nefes teknikleri de kullanılır.İnsana güç verip yendiden canlandıran:Yoga; tabanda rahatlamaya ve bedensel zihinsel ve ruhsal gevşemeye odaklanarak kontrollü sakin bir kişilik yaratmayı hedefler.Yoga da dinginlii oluşaturan nefes teknikleri ;ki bu ağırlıklı olarak Kapalabathi ‘dir, sakin varlıklar oluşturmak üzerine odaklanır.

Lotüs pozisyonunda ya da dizlerinizin üzerinde oturarak nefes çalışmasını başlatabilirsiniz.nefes çalışmaları asla ayakta yapılmaz ,sebebi ise çok alınan oksijenden dolayı baş dönmeleri yaşanır ki bu da ayakta olunca yere düşmek ile sonuçlanabilir.

Şimdi nefesle birlikte göbeğinizi de oyanatacaksınız.rahat oturun ve sakin durun ,bu aşamada diafram bizim nefes kullanmaktaki en önemli kasımızdır.Nefes aldığınızda bu kubbevari kas karnın içine çöker,karın kaslarının yerini deiştirerekhafifçe göbeğinizi şişrir.Nefes verdiğinizde ise daifaram kendini kalbimize doru çeker böylece göbeğinizde omurgaya doğru çekilir.

Çok stresli olduğunuz zaman kısa kısa nefes alır ve omuz ,boyun kaslarımızı kasarız.Nefese asla doyamayız gerginlikten.Dinlenirken ise üst gögüs kaslarımız yumuşaktır ve nefes aldıkça rahatlar.Bu olay aslında alt göğüs kafesinde meydana gelir.Bu nefes tekniğini geliştirmek için bilinçli olarak çenenizi ,boğazınızı,boynunuzu ve omuzlarınızı gevşetin.Ve nefes alıp verdikçe nefesinizin ciğerlerinizin en derin noktalarına kadar ulaştığını hissedin.

Sakin bir şekilde nefes almaya başlayın.Önce karnınızı şişirin daha sonra ciğerlerinizn üst kısmına da nefes almaya devam edin ,son noktada bütün diaframınız ve ciğerleriniz hava ile dolu olsun iyice doyun nefese ve uzun uzun nefes verin.Bana göre bir nefes verişinizin, alışınızın iki katı uzunluunda olması gerekir.Sanki okyanus dalgası gibi hissedin.

Bu okyanus dalgası gibi bilinçli alınıp verilen nefes tekniği içsel rahatlığı huzuru ve barışı derinleştirir.

Nefes verdikten sonra biraz bekleyin.Dikkat edin günlük hayatta da rahatlamak için yapılan bir nefeste bir derin ‘ohhhh’ çekeriz ve bekleriz .Bunu kullanın bu tekniklerden sonra.Bu şekilde kalmak içinizde derin etkilyeci duygular oluşturabilir.Tam yogik nefes tekniğine alıştıktan sınra ise nefes aldıktan sonar tutup bekleyebilirsiniz.Bu an Kumbakha dır.

Kumbakha ile ilgili detaylı bilgiyi www.yogaevim.com dan okuyabilirsiniz.Kumbakha yani nefes tutma anında da deşik duygular yaşmanız ve hissetmeniz doaldır ki bu duygular genellikle saf mutluluk ve huzur olacaktır.

Sağlıklı ve huzurlu nefesler dileğim ile,
Banu Değer.
Bhanu Priya.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir