Nefes Ve Sakinlik | Yoga Evim

Nefes Ve Sakinlik

Sakinleştirici nefes ( Soğuk nefes tekniği )

Ağızda ve vücut üzerinde ani ısı kaybı oluşturduğu için, soğuk nefes adı verilmiştir. Bu nefes tekniğinde nefes alışlar ağızdan, nefes verişler burundandır. Vücut ısısı birkaç dakika içinde en az 1-2 derece düşer. Zihinsel gerginlik sona erer. Sakinleştirici ve dengeleyici bir çalışmadır. Tansiyon ve sindirim sisteminde hazımsızlık sorunu olanlar bu çalışmada daha dikkatli olmalıdırlar. Burun yerine ağızdan solunum yapılacağı için tozlu ve kirli havanın bulunduğu ortamlarda ve soğukta yapılmaz.

Rahat bir yere oturun. Gözlerinizi kapatın. İlk aşama için nefesinizi hızlı bir şekilde vererek akciğerlerinizdeki havanın maksimum miktarını boşaltın. Tebessüm eder bir şekilde ön dudağınızı hafifçe yukarı kaldırıp ön dişlerinizin görüneceği bir durum alın. Dişlerinizin arasından “ssssss” sesi çıkararak nefesi ağzınızdan içeri çekerek ciğerlerinizin tamamını hava ile doldurun. Burnunuzdan yavaş bir hızda nefesinizi verin. Tekrarlarla çalışmayı beş dakika sürdürün.

Sakinleştirici nefes (Sıcak nefes )

Bu çalışmada ısı kaybı yerini ısı artımına bırakır. !-2 derece vücut ısısında yükselme görülür. Sakinleştirmenin ötesinde telkine açık bir durum yaratılır.
İkinci aşama için nefesinizi tekrar sonuna kadar boşaltın. Yukarıda anlatıldığı gibi tebessüm eder pozisyonda dişlerinizin arasından “ssss” sesi çıkararak 10 saniye süresinde kesintisiz nefes alın. 10 saniye nefesinizi tutun. Sakin bir şekilde 10 saniyede nefesinizi burundan vererek ciğerlerinizdeki havayı olabildiğince boşaltın.

Bu çalışmada ısı artımı devam eder ve hipnoz etkisi gözlenir. Üçüncü aşama için önce nefesin tamamını verip dişlerin arasından “sss “ sesi çıkararak 10 saniye süresince nefes aldıktan sonra, 20 saniye nefesinizi tutun. 20 saniyede nefesinizi telaşsız bir şekilde burnunuzdan verin. Her aşama için beş dakikalık bir çalışma süresi yeterlidir. Her bir aşama için kuvvetlenmeyi bekleyin. İlk aşamayı iyi bir şekilde uyguladığınızdan emin olduğunuzdan bir ay sonra ikinci aşamaya geçin. Bir ay sonrada üçüncü aşamaya geçin. Bu süreleri beklemeden ikinci ve üçüncü aşamaları deneyimlemeye çalışırsanız, enerji kaybı dolayısıyla bitkinlik gözlenebilir, çalışmanın temposunu kaldıramayabilir, fayda yerine zarar görebilirsiniz. .

BANU DEĞER-BHANU PRİYA

Incoming search terms:

  • ders programı
  • raja yoga nasıl yapılır
  • sakinleştirici hareketler
  • tantra masaji istanbul
  • solunum yogası
  • vucudu sakinlestirici hareketler
  • tantra masaj istanbul
  • sakinleştirici yoga
  • nefesi sakinlestiren
  • mum resim

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir