Nefes Ve Kundalini | Yoga Evim

Nefes Ve Kundalini

Nefesle kundalini uyandırmak;

  Çalışmaya başlamadan önce burun kanallarınızı mutlaka temizleyiniz. Sandalye veya yere, omurilik düz ve dik kalmak şartı ile oturunuz. Sağ avuç içi sol avuç içinin üzerinde, ayak topukları birbirine değer pozisyonda ve dil ucu ön dişlerin arkasında damağa değer durumda tutulmalıdır.

  Göz kapakları kapatılarak, gözler iki kaşın ortasına konsantre edilir. İçinde H konsünü bulunan ham, hom, hum gibi bir mantra kullanılarak, burnun sağ ve sol kanalını birleştirecek kısa solunumlar yapılarak hava bir burun kanalından diğerine dolaştırılır.

  Sonra, sol burun kanalı 12 mantra tekrarı veya 12 saniye kadar hava ile doldurulup tutulur. Sonra sağ burun kanalından hava yavaşca dışarıya verilir. Sonra sağ burun kanalı 12 mantra tekrarı yada 12 saniye kadar hava ile tutulur ve daha sonra sol burun kanalından yavaşca bırakılır.

Bu alıştırma çalışmaları 2-3 ay süresince sabah erken yada gece yatmadan önce uygulanabilir. Bu çalışmalara daha sonra imajinasyonlar ilave edilerek ayrıntılı bir çalışmaya geçilir.

Nefesi sol kanaldan içeri alıp hapsettiğinizde, zihninizi içeri çektiğiniz havaya vererek düşüncenizi omuriliğinize kaydırmalısınız. Şimdi üzerinde oturduğunuz iki kalça ve bir kuyruk sokumu ile oluşan üçgene konsantre olarak enerjinizi bu bölgede yoğunlaştırın. Bir müddet bu konsantrasyonda kaldıktan sonra o bölgede oluşturduğunuz enerjiyi nefes verirken omuriliğin üzerinden yavaşca yukarıya doğru transfer ederek nefesinizi sağ burun kanalınızdan dışarı bırakın.

Sonra aynı çalışmayı sağ burun kanalınızdan aldığınız ve mümkün olduğunca sağ tarafta hapsettiğiniz nefesinizle, üzerine oturduğunuz üç noktalı lotüste enerji toplamayı imajine ettikten sonra, yine omurilik üzerinden nefesle birlikte yukarı doğru taşınarak hava sol burun kanalından dışarı verilmelidir.

Bu çalışmada istenilen burun deliğinden havayı almak gerçekleşemiyorsa, diğer burun deliği baş parmak tarafından kapatılarak işlem kolaylaştırılmalıdır. Bu çalışmaya ilk başlandığında havanın içerde sirkilasyonunun oluşması için gerekli mantra sayısı veya saniye, nefesin dört sayısı ile alınıp, onaltı sayısı kadar tutulup, sekiz sayısı kadar bir zamanla bırakılması esası ile sağlanmalıdır.

  Bu çalışmanın adı pranayamadır. Alttaki lotüs üzerinde imajinasyonla oluşturduğumuz enerjiyi nefesi takiben omurilik üzerinden taç çakraya kadar taşımaktır. Bu çalışmanın gerçek bir başarı ile sonuçlanması kundalini uyanışını gerçekleştirecektir. bu gereçekleşmeye başladığında gözleriniz kapalı vaziyette olmasına rağmen vucudunuzun üzerinde beyaz şimşekleri andıran ışkların dolaştığının farkına varacaksınız.

  Dikkat edilmesi gereken havanın içerde haps edilmesi esnasında kendinizi zorlamamaktır. Düşük sayılardan başlayarak kolayca başarabildiğinizde sayıları çoğaltarak devam etmelisiniz. Bu çalışmaya başlarken dört tekrarla yola çıkın ve geliştikçe çalışma sayısını ve nefes tutma zamanını artırın. Bir zaman sonra çalışmadan çok büyük bir zevk alacak, çalışmayı gerçekleştireceğiniz zamanı iple çekmeye başlayacaksınız. Çalışmaları düzensiz ve gelişigüzel yapmaya kalkarsanız yarar yerine zarar görebileceğinizide unutmayın.

Sevgiler.

Banu Değer.

Incoming search terms:

  • kundalini yoga nasıl yapılır
  • kundalini yoga
  • dilin yoga pozisyonu
  • kundalini yoga nedir
  • Meditasyon kundalini
  • kundalini meditasyonu
  • kundalini meditasyonu nasıl yapılır
  • nefesle kundalini uyandırmak
  • kundalini meditasyon
  • kundalini

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir